Bramy garażowe WIŚNIOWSKI: wymiary otworu 2025

Redakcja 2025-06-22 00:16 | 13:61 min czytania | Odsłon: 6 | Udostępnij:

Wybór idealnej bramy garażowej to nie lada wyzwanie, a jednym z najważniejszych aspektów, który spędza sen z powiek wielu inwestorom, są bez wątpienia wymiary otworu bramy garażowej WIŚNIOWSKI. Zrozumienie, jakie wymiary są kluczowe, pozwoli uniknąć kosztownych błędów i zapewni płynny montaż. Sednem sprawy jest precyzyjne dopasowanie otworu do planowanej bramy, co gwarantuje jej optymalne działanie i estetyczny wygląd – to właśnie wymiary otworu bramy garażowej WIŚNIOWSKI decydują o ostatecznym sukcesie instalacji.

Bramy garażowe WIŚNIOWSKI wymiary otworu

Kiedy stajemy przed wyborem bramy garażowej, często myślimy o jej estetyce, kolorze czy funkcjonalnościach smart, zapominając, że fundamentem wszystkiego są… centymetry! Niektórzy mogliby pomyśleć: „No cóż, standardowe wymiary i po sprawie!”, ale w rzeczywistości to pułapka. Prawdziwy sukces tkwi w szczegółach. Odpowiednie przygotowanie otworu garażowego to klucz do uniknięcia frustracji podczas montażu i zapewnienia długotrwałej izolacyjności termicznej. Spójrzmy na to z analitycznego punktu widzenia, bazując na doświadczeniach rynkowych i danych producenta.

Parametr Wymiar typowy dla bramy jednostanowiskowej (mm) Wymiar typowy dla bramy dwustanowiskowej (mm) Kluczowe uwagi
Szerokość otworu (SW) 2500 - 3000 5000 - 5500 Podstawowy wymiar, który definiuje szerokość samej bramy. Zawsze mierz w kilku punktach.
Wysokość otworu (HW) 2000 - 2250 2000 - 2250 Określa wysokość przejazdu. Pamiętaj o zapasie dla większych pojazdów.
Nadproże (H, min.) 210 (dla sprężyn skrętnych z tyłu) do 350 (dla sprężyn z przodu) 210 (dla sprężyn skrętnych z tyłu) do 350 (dla sprężyn z przodu) Wolna przestrzeń nad otworem, niezbędna do montażu prowadnic górnych i wału ze sprężynami.
Węgarek (S, min.) 100 (po obu stronach) 100 (po obu stronach) Wolna przestrzeń boczna, wymagana do montażu prowadnic pionowych.
Głębokość garażu (GL, min.) HW + 500 (dla bramy otwartej) HW + 500 (dla bramy otwartej) Długość garażu od otworu do ściany tylnej, niezbędna do rozsunięcia segmentów.

Te dane to nie tylko suche liczby; to mapa drogowa dla każdego, kto marzy o funkcjonalnym i estetycznym garażu. Zapewnienie odpowiednich wymiarów otworu to gwarancja, że brama będzie działać płynnie, nie zakleszczać się i nie generować niepotrzebnych problemów w przyszłości. Nawet najpiękniejsza brama, jeśli nie jest dobrze dopasowana, stanie się źródłem ciągłych zmartwień i dodatkowych kosztów. Zrozumienie, jak każdy milimetr wpływa na cały system, to klucz do sukcesu.

Wyobraź sobie sytuację, w której brama garażowa idealnie komponuje się z elewacją domu, działa bez zarzutu, a Ty nie musisz się martwić o swobodę wjazdu czy wyjazdu. Taki komfort jest możliwy tylko dzięki starannemu planowaniu i precyzyjnemu doborowi wszystkich wymiarów. To trochę jak z szyciem garnituru na miarę – każdy detal ma znaczenie, a ignorowanie jednego z nich może zniweczyć cały wysiłek. Przejdźmy teraz do bardziej szczegółowych aspektów, które pomogą Ci podjąć świadomą decyzję.

Standardowe wymiary bram garażowych WIŚNIOWSKI

Wybór standardowych wymiarów bramy garażowej WIŚNIOWSKI bywa postrzegany jako najprostsze rozwiązanie, ale nie zapominajmy, że "standard" nie oznacza "dowolności". To, że coś jest popularne, nie znaczy, że jest uniwersalne dla każdej sytuacji. Decyzja o wyborze standardowych wymiarów bramy garażowej musi być podyktowana kilkoma kluczowymi kryteriami, które zapewnią optymalne funkcjonowanie i estetykę. Brak świadomego wyboru w tym zakresie może prowadzić do nieprzyjemnych niespodzianek, kiedy okaże się, że "standard" wcale nie pasuje do naszego, nietypowego otworu lub specyficznych potrzeb.

Pierwszym i najważniejszym kryterium jest oczywiście sam otwór garażowy. Jego wymiary są nadrzędne. Standardowe szerokości i wysokości, takie jak 2500 mm szerokości i 2125 mm wysokości dla bramy jednostanowiskowej, czy 5000 mm szerokości i 2125 mm wysokości dla bramy dwustanowiskowej, są punktem wyjścia. Zawsze jednak należy dokładnie zmierzyć istniejący otwór, najlepiej w kilku miejscach, aby upewnić się, że jest on regularny i wolny od odchyleń. Budownictwo bywa kapryśne, a ściany często lubią sobie „płatać figle”, dlatego precyzyjne pomiary to podstawa.

Kolejnym aspektem jest dostępna przestrzeń montażowa. Standardowe bramy segmentowe wymagają odpowiedniej wysokości nadproża (minimum 210 mm dla sprężyn skrętnych umieszczonych z tyłu lub 350 mm dla sprężyn z przodu) oraz węgarków (minimum 100 mm po obu stronach). Bez tych przestrzeni nawet idealnie dobrana brama nie będzie mogła być prawidłowo zamontowana. To trochę jak próba włożenia stopy w za mały but – może i się uda, ale będzie bolało i nie będzie spełniać swojej funkcji.

Ostatnie, lecz nie mniej ważne kryterium to funkcjonalność i wygoda użytkowania. Standardowe wymiary zazwyczaj uwzględniają potrzeby większości użytkowników samochodów osobowych. Jednak jeśli planujesz garażowanie większego pojazdu, np. SUV-a z boxem dachowym, czy motocykla obok samochodu, warto zastanowić się nad delikatnym zwiększeniem standardowych wymiarów. Komfort wjazdu i wyjazdu to coś, co docenisz każdego dnia, a te dodatkowe 10-20 cm szerokości czy wysokości może zrobić kolosalną różnicę. Pamiętaj, że w tym przypadku, "więcej" faktycznie znaczy "lepiej".

Warto również wziąć pod uwagę plany na przyszłość. Czy w najbliższych latach planujesz zmianę samochodu na większy model? Czy może do rodziny dołączy drugi pojazd? Jeśli tak, rozważenie bramy o nieco większych wymiarach niż ściśle wymagane przez obecne pojazdy może okazać się niezwykle foresightowym posunięciem. Unikniesz w ten sposób kosztownej wymiany bramy za kilka lat, co pozwoli zaoszczędzić i czas, i pieniądze. Inwestycja w nieco większą bramę na początku to często inwestycja w spokój ducha na lata.

Podsumowując, chociaż standardowe wymiary bram garażowych WIŚNIOWSKI są szeroko dostępne i często spotykane, ich wybór powinien wynikać z przemyślanej analizy. Nie wystarczy po prostu wskazać palcem w katalogu. Trzeba wziąć pod uwagę gabaryty otworu garażowego, dostępną przestrzeń montażową, aktualne i przyszłe potrzeby użytkowników. Dopiero wtedy "standard" stanie się prawdziwie optymalnym rozwiązaniem, a brama będzie służyć przez długie lata, zapewniając komfort i bezpieczeństwo. Pamiętaj, że precyzja w pomiarach to podstawa, a kilka dodatkowych milimetrów wolnej przestrzeni montażowej nigdy nie zaszkodzi.

Bramy garażowe WIŚNIOWSKI: wymiary nadproża i węgarków

Kiedy rozmawiamy o wymiarach otworu bramy garażowej WIŚNIOWSKI, większość osób skupia się na szerokości i wysokości samego przejazdu. To naturalne, w końcu to te wymiary determinują, czy samochód się zmieści. Jednak prawdziwi specjaliści wiedzą, że to dopiero początek drogi. Kluczem do bezproblemowego montażu i długowiecznej pracy bramy są tak zwane ukryte wymiary: nadproże i węgarki. Często ignorowane, stają się źródłem wielu problemów, jeśli nie zostaną prawidłowo zaplanowane. To trochę jak z fundamentami domu – nieważne, jak piękny będzie budynek, jeśli fundamenty będą słabe, wszystko runie. W przypadku bramy garażowej, to właśnie nadproże i węgarki są jej fundamentem.

Nadproże, czyli przestrzeń nad górną krawędzią otworu, jest absolutnie krytyczne dla prawidłowego funkcjonowania bram segmentowych. To właśnie tam montowany jest wał ze sprężynami skrętnymi oraz prowadnice poziome, które odpowiadają za płynne przesuwanie się bramy pod sufitem. WIŚNIOWSKI, w zależności od systemu sprężyn i wysokości bramy, wymaga zazwyczaj od 210 mm (dla mechanizmu sprężynowego montowanego z tyłu garażu) do 350 mm (dla mechanizmu zamontowanego bezpośrednio nad otworem). Jeśli nadproże jest zbyt niskie, montaż systemu sprężynowego może być niemożliwy lub będzie wymagał kosztownych modyfikacji, np. zastosowania specjalnych, niższych prowadzeń, co często wiąże się z dodatkowymi kosztami lub ograniczeniami w wyborze napędu.

Z kolei węgarki, czyli boczne przestrzenie po lewej i prawej stronie otworu, są równie ważne. To w nich montowane są prowadnice pionowe, które stabilizują bramę podczas jej otwierania i zamykania. Standardowo, WIŚNIOWSKI wymaga minimum 100 mm wolnej przestrzeni po każdej stronie otworu. Brak wystarczających węgarków uniemożliwia prawidłowe zamocowanie prowadnic, co może prowadzić do niestabilnej pracy bramy, jej zacinania się, a w konsekwencji – uszkodzeń. Dodatkowo, w węgarkach często montowane są fotokomórki oraz okablowanie do napędu, więc ich odpowiednia szerokość ma znaczenie także dla bezpieczeństwa i estetyki instalacji. Ignorowanie tego aspektu to proszenie się o kłopoty.

Niezwykle istotne jest również to, aby powierzchnia nadproża i węgarków była równa i stabilna. Jakiekolwiek odchylenia, nierówności czy wystające elementy mogą utrudnić lub uniemożliwić prawidłowy montaż. Przed przystąpieniem do instalacji bramy zawsze należy upewnić się, że te powierzchnie są idealnie przygotowane. Czasem drobne prace murarskie, takie jak wyrównanie tynku czy usunięcie zbędnych elementów, to inwestycja, która zapobiegnie znacznie większym problemom i kosztom w przyszłości. Pamiętaj, że odpowiednie przygotowanie wymiarów nadproża i węgarków to podstawa.

Pamiętajmy także o izolacyjności termicznej. Prawidłowy montaż bramy, oparty na odpowiednich wymiarach nadproża i węgarków, znacząco wpływa na szczelność garażu. Jeśli te przestrzenie są zbyt małe lub źle przygotowane, brama nie będzie mogła być szczelnie domknięta, co prowadzić będzie do strat ciepła. To z kolei przekłada się na wyższe rachunki za ogrzewanie, zwłaszcza w przypadku garaży ogrzewanych, połączonych z częścią mieszkalną. Minimalizacja mostków termicznych jest kluczowa dla komfortu i oszczędności, a zaczyna się właśnie od precyzyjnego planowania wszystkich przestrzeni montażowych. Odpowiednie wymiary nadproża i węgarków zapobiegną utracie izolacyjności termicznej garażu.

Zatem, zanim zdecydujesz się na konkretne wymiary otworu bramy garażowej WIŚNIOWSKI, poświęć chwilę na dokładne zwymiarowanie nadproża i węgarków. Konsultacja z doświadczonym montażystą jest tutaj nieoceniona, gdyż pomoże zidentyfikować potencjalne problemy i zaproponować optymalne rozwiązania. Nie daj się zwieść pozorom – te "detale" mają strategiczne znaczenie dla całego systemu bramy garażowej. Bez ich odpowiedniego wymiarowania, nawet najbardziej zaawansowana technologicznie brama nie spełni swojej roli, a Ty będziesz musiał mierzyć się z niepotrzebnymi kompromisami lub dodatkowymi wydatkami. Warto pamiętać o odpowiedniej szerokości nadproży oraz węgarków, czyli przestrzeni bocznych, pozwoli na prawidłowe zamocowanie bramy oraz wyeliminuje ryzyko utraty izolacyjności termicznej garażu.

Bramy garażowe WIŚNIOWSKI: wymiary a typ bramy

Kiedy planujesz zakup bramy garażowej WIŚNIOWSKI, jej wymiary otworu to oczywiście punkt wyjścia. Jednak to typ bramy, który wybierzesz, będzie miał decydujący wpływ na to, jak te wymiary zostaną wykorzystane i jakie dodatkowe przestrzenie staną się kluczowe. Każdy typ bramy to inna koncepcja działania, a co za tym idzie, inne wymogi dotyczące dostępnego miejsca. To trochę jak z wyborem samochodu – SUV potrzebuje więcej miejsca do parkowania niż mały miejski hatchback, choć oba są samochodami. To samo dotyczy bram garażowych – ich konstrukcja dyktuje warunki.

Zacznijmy od bram segmentowych, które cieszą się ogromną popularnością. Są to konstrukcje składające się z poziomych paneli (segmentów), które podczas otwierania przesuwają się po prowadnicach w górę, a następnie poziomo pod sufitem garażu. Kluczowe dla nich są wspomniane już wcześniej wymiary nadproża i węgarków, które umożliwiają montaż prowadnic i mechanizmu sprężynowego. Ponadto, istotna jest głębokość garażu. Brama segmentowa wymaga miejsca pod sufitem równego co najmniej wysokości otworu plus około 500 mm. Jeśli garaż jest zbyt krótki, segmenty nie będą miały miejsca, aby się w całości rozsunąć, co uniemożliwi pełne otwarcie bramy. Jest to rodzaj bramy garażowej, który optymalizuje przestrzeń wewnątrz samego garażu, ale wymaga wolnej strefy pod sufitem.

Kolejnym typem są bramy uchylne. To klasyczne rozwiązanie, w którym cały płat bramy unosi się do góry, a następnie wjeżdża do wnętrza garażu, pozostając w pozycji poziomej. Ich główną zaletą jest prostota konstrukcji i często niższa cena. Jednakże, bramy uchylne mają specyficzne wymagania dotyczące przestrzeni przed garażem. Podczas otwierania, dolna część bramy wysuwa się na zewnątrz na odległość około 1/3 wysokości bramy, tworząc tzw. "skrzydło". Oznacza to, że przed garażem musi znajdować się wolna przestrzeń, pozbawiona przeszkód, takich jak schody, roślinność czy zaparkowane samochody. Brak tej przestrzeni całkowicie wykluczy montaż bramy uchylnej lub znacząco ograniczy jej funkcjonalność. Ich zaletą jest niskie wymagane nadproże (około 120 mm), co czyni je dobrym wyborem dla garaży z niskim stropem.

Bramy roletowe, często nazywane bramami rolowanymi, działają na zasadzie rolety okiennej – pancerz bramy składa się z wąskich paneli, które zwijają się na nawijak umieszczony nad otworem, w specjalnej kasecie. Ten typ bramy jest idealny dla garaży z ograniczoną przestrzenią pod sufitem, ponieważ nie wymaga praktycznie żadnego nadproża (wystarczy przestrzeń na montaż samej kasety, zazwyczaj ok. 300-350 mm). Nie potrzebują również węgarków, ponieważ prowadnice są integralną częścią słupków, wzdłuż których brama się porusza. Ich ograniczeniem jest jednak fakt, że kaseta zajmuje pewną przestrzeń i może nie być estetycznym rozwiązaniem dla każdego. Ponadto, nie zapewniają tak dobrej izolacji termicznej jak bramy segmentowe, choć WIŚNIOWSKI oferuje modele z poliuretanową izolacją w lameli.

Brak miejsca pod sufitem lub konieczność pełnego wykorzystania przestrzeni bocznej? Rozważ bramy rozwierne – to tradycyjne, dwuskrzydłowe rozwiązanie. Takie bramy wymagają jedynie miejsca na ościeżnicę wewnątrz otworu i wystarczającej przestrzeni na zewnątrz, aby skrzydła mogły się swobodnie otworzyć. Ich zaletą jest prostota, niezawodność i brak wymagań dotyczących nadproża czy węgarków, co czyni je idealnym wyborem do garaży, gdzie te parametry są ograniczone lub całkowicie nieobecne (np. w starych budynkach). Warto jednak uwzględnić, że wymagają znacznej wolnej przestrzeni przed garażem do pełnego otwarcia skrzydeł, co może być problemem na małych posesjach czy przy krótkim podjeździe. Są często stosowane jako bramy techniczne lub tam, gdzie wizualnie chcemy nawiązać do tradycyjnego stylu.

Ostatni rodzaj to bramy segmentowe boczne, które przesuwają się wzdłuż ściany bocznej garażu, wpuszczając światło i umożliwiając częściowe otwarcie. To rozwiązanie idealne tam, gdzie nadproże jest zbyt niskie lub brak miejsca pod sufitem, np. gdy na suficie zainstalowane są rury czy inne instalacje. Wymagają one jednak wolnej ściany bocznej o długości co najmniej szerokości bramy plus około 500 mm. Pozwala to na pełne otwarcie bramy i wygodny przejazd. Są to jedne z najbardziej elastycznych rozwiązań, jeśli chodzi o dopasowanie do nietypowych warunków technicznych garażu, ale ich cena jest zazwyczaj wyższa niż tradycyjnych bram segmentowych. To idealny przykład tego, jak dopasowanie bramy do warunków technicznych garażu to podstawa jej prawidłowego działania i wygodnego użytkowania. Dlatego tak ważne jest, aby dokładnie przeanalizować warunki montażowe i wybrać rodzaj bramy garażowej, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i możliwościom konstrukcyjnym.

Dobór wymiarów bramy WIŚNIOWSKI do liczby pojazdów

Kiedy stoisz przed wyzwaniem wyboru wymiaru otworu bramy garażowej WIŚNIOWSKI, niezwykle istotnym, a często niedocenianym aspektem, jest analiza liczby i wielkości pojazdów, które mają w tym garażu parkować. To nie tylko kwestia "czy się zmieści", ale przede wszystkim "czy będzie wygodnie" i "czy będzie bezpiecznie". Wyobraź sobie, że każdego dnia musisz precyzyjnie celować lusterkami w zbyt wąski otwór, ryzykując obrysowania lakieru. To prosta droga do frustracji. A co, gdyby nagle w rodzinie pojawił się drugi samochód lub większy model? Nagła potrzeba wymiany bramy może okazać się kosztowna i uciążliwa. Dlatego tak ważne jest, aby przy podejmowaniu decyzji o wymiarach otworu bramy garażowej, spojrzeć w przyszłość i wziąć pod uwagę obecne i przyszłe potrzeby rodziny.

Dla jednego samochodu osobowego, takiego jak typowe auto miejskie czy kompakt, bramę o szerokości 2500 mm i wysokości 2125 mm często uznaje się za wystarczającą. Mimo to, często klienci decydują się na nieco szersze otwory – 2750 mm lub nawet 3000 mm – dla większego komfortu manewrowania. Pamiętajmy, że te dodatkowe 25-50 cm z każdej strony to nie luksus, ale realne ułatwienie, zwłaszcza w trudnych warunkach pogodowych, po zmroku czy po prostu w natłoku codziennych obowiązków. Dodatkowo, jeśli w garażu mają znaleźć się rowery, narzędzia czy inne sprzęty, szersza brama pozwala na bezstresowe zaparkowanie samochodu i swobodne poruszanie się obok niego. Zawsze warto mieć zapas, aby uniknąć ewentualnych uszkodzeń pojazdu czy bramy.

Garaże dwustanowiskowe, przeznaczone dla dwóch samochodów, wymagają bramy o znacznie większej szerokości. Typowe wymiary to 5000 mm lub 5500 mm szerokości przy standardowej wysokości 2125 mm. Warto zwrócić uwagę na fakt, że jeśli dwa pojazdy to obszerne SUV-y, np. Land Rover Discovery czy Mercedes-Benz GLS, warto pomyśleć o dodatkowym zapasie. Dodatkowe 20-30 cm szerokości, czyli brama o szerokości 5800 mm, może znacząco ułatwić parkowanie obu aut obok siebie, zwłaszcza jeśli kierowcy nie są mistrzami precyzyjnego manewrowania. Pomyśl o sytuacji, gdy wracacie jednocześnie do domu i oboje próbujecie wjechać do garażu – szeroka brama to klucz do uniknięcia kolizji i nerwów. To kwestia komfortu i bezpieczeństwa, którą trudno przecenić, gdy masz rodzinę i nieplanowane zdarzenia mogą wpływać na harmonię w domu.

A co z wysokością? Wysokość 2125 mm jest zazwyczaj wystarczająca dla większości samochodów osobowych, ale jeśli planujesz garażować wysokie pojazdy, takie jak SUV-y z boxem dachowym, vany, czy nawet lekkie dostawcze, warto rozważyć bramę o wysokości 2250 mm lub nawet 2500 mm. To szczególnie ważne, jeśli planujesz w przyszłości zakupić bagażnik dachowy, który znacznie podnosi całkowitą wysokość pojazdu. Wybór odpowiedniej wysokości pozwoli uniknąć nieprzyjemnych zgrzytów i uszkodzeń zarówno dachu samochodu, jak i samej bramy. To prosta kalkulacja – koszt nieco wyższej bramy jest znikomy w porównaniu do naprawy dachu samochodu czy paneli bramy.

Kolejnym aspektem jest przestrzeń na manewrowanie. Nawet jeśli brama ma odpowiednią szerokość, ciasny podjazd lub obecność innych przeszkód (słupki, ściany, roślinność) może znacznie utrudnić wjazd i wyjazd, szczególnie dla mniej doświadczonych kierowców. Dobór wymiarów bramy WIŚNIOWSKI nie polega tylko na tym, żeby samochód się "zmiescił", ale żeby wjazd był płynny i bezstresowy. Warto czasem poświęcić nieco przestrzeni na szerszy otwór kosztem np. mniejszej ilości miejsca na ścianie bocznej, jeżeli to znacznie poprawi ergonomię użytkowania garażu. Zawsze mierz dwa razy, tnij raz – ta zasada sprawdza się tu doskonale.

Podsumowując, decyzja o doborze wymiarów bramy garażowej WIŚNIOWSKI powinna być wypadkową zarówno bieżących potrzeb, jak i dalekosiężnych planów. Niewielki wzrost początkowych kosztów zakupu szerszej lub wyższej bramy to inwestycja w komfort, bezpieczeństwo i spokój ducha na lata. Garaż to nie tylko miejsce, gdzie parkujemy samochód; to integralna część naszego domu, która powinna być funkcjonalna i wygodna w użytkowaniu. Dlatego, wybierając wymiary bramy WIŚNIOWSKI, zastanów się, czy planujesz w przyszłości zakup większego auta, bo warto od razu uwzględnić to przy wyborze wymiarów bramy. Pamiętaj, jednostanowiskowe bramy są powszechnym rozwiązaniem, ale zawsze powinny zapewniać nie tylko wygodny przejazd, ale również przestrzeń na codzienne manewrowanie. Brama dwustanowiskowa wymaga jeszcze większej uwagi, gdyż pomieścić ma nie jeden, a dwa pojazdy o zróżnicowanych gabarytach. To nie wyścig, ale maraton – Twój komfort liczy się na dłuższą metę.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące wymiarów bram garażowych WIŚNIOWSKI

  • Jakie są najważniejsze wymiary otworu pod bramę garażową WIŚNIOWSKI?

    Najważniejsze wymiary to szerokość (SW) i wysokość (HW) otworu, przestrzeń nad otworem (nadproże H) oraz przestrzenie boczne (węgarki S). Są one kluczowe dla prawidłowego doboru i montażu bramy.

  • Czy muszę stosować się do standardowych wymiarów bram garażowych WIŚNIOWSKI?

    Nie ma bezwzględnego obowiązku stosowania standardowych wymiarów. WIŚNIOWSKI oferuje także bramy na wymiar, co pozwala na idealne dopasowanie do nietypowych otworów. Standardowe wymiary są jednak najczęściej spotykane i mogą być bardziej ekonomiczne.

  • Ile miejsca na nadproże i węgarki potrzebuję dla bramy segmentowej WIŚNIOWSKI?

    Dla bramy segmentowej WIŚNIOWSKI typowo potrzebne jest minimum 210 mm nadproża (dla sprężyn z tyłu) lub 350 mm (dla sprężyn z przodu) oraz minimum 100 mm wolnej przestrzeni po każdej stronie otworu (węgarek).

  • Jak typ bramy wpływa na wymagane wymiary otworu?

    Typ bramy ma duży wpływ. Brama segmentowa wymaga miejsca pod sufitem, uchylna – przestrzeni przed garażem do wysunięcia skrzydła, roletowa – miejsca na kasetę nad otworem, a rozwierna – przestrzeni na zewnątrz do otwarcia skrzydeł. Każdy typ ma swoje specyficzne wymagania, które należy uwzględnić na etapie projektu.

  • Jak dobrać wymiary bramy do liczby i wielkości pojazdów?

    Dla jednego samochodu osobowego wystarczają bramy o szerokości 2500-3000 mm, dla dwóch – 5000-5500 mm. Wysokość 2125 mm jest standardem, ale dla wysokich pojazdów (SUV z boxem) warto rozważyć 2250 mm lub więcej. Zawsze warto mieć nieco zapasu, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo manewrowania, a także uwzględnić przyszłe potrzeby.